
Η Google παρουσιάζει λειτουργία “AI Mode” και γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό με το ChatGPT.
Η Google εισάγει μια νέα λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης, το «AI Mode», που ενσωματώνει πιο δυναμικά τις δυνατότητες chatbot στη μηχανή αναζήτησής της. Ο στόχος είναι οι χρήστες να απολαμβάνουν την εμπειρία μιας συνομιλίας με ειδικό μέσω της αναζήτησης.
Η νέα επιλογή εμφανίστηκε από την Τρίτη στις ΗΠΑ στη γραμμή αναζήτησης της Google. Η ανακοίνωση έγινε στο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών της εταιρείας στο Mountain View, στην Καλιφόρνια, στο πλαίσιο της προσπάθειας να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι στο ChatGPT και άλλες υπηρεσίες AI που απειλούν την κυριαρχία της στην online αναζήτηση.
Η εταιρεία αποκάλυψε επίσης τα σχέδιά της για δικά της γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας και προανήγγειλε μια νέα συνδρομητική υπηρεσία AI. Ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, μητρικής της Google, Sundar Pichai, χαρακτήρισε την ενσωμάτωση του chatbot Gemini στη μηχανή αναζήτησης ως μια «νέα φάση στη μετάβαση στις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης».
«Με πιο προηγμένη λογική, μπορείτε να κάνετε στην τεχνητή νοημοσύνη τόσο μακροσκελείς όσο και πιο σύνθετες ερωτήσεις», ανέφερε ο Pichai κατά την παρουσίασή του.
Νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας και ανταγωνισμός με Meta
Η προσπάθεια της Google για γυαλιά με τεχνητή νοημοσύνη έρχεται πάνω από δέκα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση των Google Glasses, που δεν γνώρισαν επιτυχία στην αγορά.
Τα νέα γυαλιά αναπτύσσονται σε συνεργασία με τις εταιρείες οπτικών Warby Parker και Gentle Monster, ενώ θα διαθέτουν κάμερα, μικρόφωνο και ηχεία. Με αυτή τη νέα προσπάθεια, η Google στοχεύει να ανταγωνιστεί τα γυαλιά AI της Meta, που κατασκευάζονται μαζί με τη Ray-Ban.
Η εταιρεία εκτιμά ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του νέου προϊόντος αργότερα εντός του 2024.
Ενσωμάτωση AI στα προϊόντα και επιπτώσεις στην αγορά αναζήτησης
Ο Leo Gebbie, επικεφαλής αναλυτής για την Αμερική στη CCS Insight, σχολίασε ότι η Google αναμενόταν να ενσωματώσει ακόμα περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη στις υπηρεσίες της. Εκτίμησε πως το chatbot θα βοηθήσει στη μείωση των σελίδων που χρειάζεται να επισκεφθεί ο χρήστης, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα για πιο σύνθετες ερωτήσεις.
«Για τον τελικό χρήστη, αυτό σημαίνει λιγότερος χρόνος περιήγησης στο διαδίκτυο και περισσότερος χρόνος συνομιλίας με τα εργαλεία AI της Google», ανέφερε ο Gebbie. Οποιαδήποτε αλλαγή στη λειτουργία της αναζήτησης έχει «κρίσιμη σημασία», πρόσθεσε, καθώς ο συγκεκριμένος τομέας συνεισφέρει τη συντριπτική πλειονότητα των εσόδων της Google.
Οι προσπάθειες προσαρμογής στον ανταγωνισμό με το ChatGPT θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά τη φύση της μηχανής αναζήτησης και να επηρεάσουν τα κέρδη της εταιρείας. «Η Google γίνεται πιο αποτελεσματική στην απάντηση ερωτήσεων, αλλά λιγότερο αποτελεσματική στη δημιουργία κλικ — και τα κλικ είναι η βασική πηγή εσόδων», σημείωσε ο Cory Johnson, επικεφαλής στρατηγικής αγοράς στην Epistrophy Capital Research.
Οι ανακοινώσεις αυτές έρχονται ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη στις ΗΠΑ σχετικά με πιθανές αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο, μετά από δικαστική απόφαση ότι κατέχει μονοπώλιο στην αγορά αναζήτησης.
Δυσκολίες στην υιοθέτηση νέων λειτουργιών AI
Η πορεία της Google όσον αφορά την ενσωμάτωση περισσότερης τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες της έχει υπάρξει αμφιλεγόμενη. Η λειτουργία AI Overviews, που παρουσιάστηκε πέρσι στο συνέδριο προγραμματιστών, παρέχει συνοπτικές απαντήσεις που εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Αρχικά αντιμετώπισε χλευασμό από χρήστες που δημοσίευσαν περίεργες απαντήσεις — όπως όταν πρότεινε σε κάποιον ότι η μη τοξική κόλλα βοηθά το τυρί να κολλήσει στην πίτσα ή όταν ανέφερε πως γεωλόγοι συστήνουν στους ανθρώπους να τρώνε μία πέτρα τη μέρα.
Εκπρόσωπος της Google τότε χαρακτήρισε αυτά τα περιστατικά ως «μεμονωμένα παραδείγματα». Ο κ. Pichai δήλωσε την Τρίτη ότι οι AI Overviews χρησιμοποιούνται πλέον 1,5 δισεκατομμύριο φορές κάθε μήνα σε πάνω από 200 χώρες και περιοχές.
Στις μεγαλύτερες αγορές — τις ΗΠΑ και την Ινδία — οι AI Overviews συμβάλλουν σε αύξηση άνω του 10% στους τύπους ερωτημάτων όπου εμφανίζονται. «Είναι μία από τις πιο επιτυχημένες κυκλοφορίες στην ιστορία της αναζήτησης την τελευταία δεκαετία», τόνισε ο Pichai.